Amos Yee sekarang merayu untuk derma daripada orang ramai untuk membantu kes mahkamah dana beliau




Amos Yee kini mencari sumbangan daripada orang ramai untuk membayar kos undang-undang tertanggung selepas mendapati bersalah dan didenda dengan  komen beliau menyakitkan hati dibuat dalam video yang telah dimuat naik di YouTube.

Beliau merayu untuk dana melalui blognya.

Beliau, yang meletakkan video anti-Lee Kuan Yew, telah didakwa di mahkamah untuk memuat naik bahan-bahan dalam talian dengan niat untuk menyinggung perasaan Kristian, dan untuk mengeluarkan kata-kata kesat dalam bekas Perdana Menteri Lee Kuan Yew. Beliau juga dikatakan telah memuat naik imej yang menunjukkan angka lucah mendiang Encik Lee dan Puan Margaret Thatcher, yang juga bekas Perdana Menteri Britain.


Kata Amos Yee pada blog post:

"Saya telah disimpan sehingga sejumlah besar wang dengan menegaskan bahawa saya hanya akan mempunyai peguam yang mampu mewakili saya, pro bono. Tetapi malangnya, masih ada kos yang tidak dapat dielakkan yuran mahkamah, menyelamatkan wang semuanya  yang membuat percubaan rakyat biasa tidak akan ingin menyentuh dengan beliau. Walau bagaimanapun dalam kes saya, menjadi sangat subversif, ikono klas bahawa saya, ini mungkin akan menjadi tidak dapat dielakkan. Saya telah dianggarkan bahawa saya memerlukan wang dan kini meningkat $ 30.000

"Pada masa ini, saya selalu makan di keluar, saya kini tinggal  $70 yang tinggal dalam akaun bank saya, dan makanan orang ramai berikan dengan murah hati yang diberikan kepada saya free-of-caj, kerana mereka adalah peminat saya. Jadi ia akan menjadi agak tepat untuk membuat kesimpulan bahawa saya mungkin berasa tidak mampu membayar dan sumber-sumber yang mengelilingi kes mahkamah. Dan selepas menyiasat, begitu juga dengan ibu bapa saya, dan mereka juga tidak bersedia untuk membayar untuk kes itu ...

"Oleh itu, sejak saya memerlukan bantuan dan kerana ramai orang telah dipaparkan kepentingan bersungguh-sungguh (di mana saya tidak boleh menyatakan sejauh mana kesyukuran saya dengan kata-kata yang tidak seberapa), saya dengan rendah hati membuka peluang ini, untuk anda menderma, dan membantu keperluan saya dalam mahkamah. "

No comments