adakah anda tahu di mana data anda disimpan oleh google



Pernahkah anda terfikir bagaimana Google menyimpan data anda? Apa yang membuatkan ia bertenggek di atas? Nah, untuk mendedahkan sebahagian daripadanya, Google telah melancarkan satu laman web di mana pelawat dibenarkan mengambil gambar agak luar biasa diambil dalam Google Pusat Data di Amerika Syarikat, Finland dan Belgium.



 Terdapat sejumlah lapan pusat data di negara-negara tersebut di sana dan Google sedang membina lebih banyak cawangannya di Hong Kong, Taiwan, Singapura dan Chile. Lawatan maya North Carolina pusat data juga akan disediakan dalam paparan jalan yang ditawarkan oleh Google. Sebelum anda menyelam ke dalam gambar yang menakjubkan, kita memerlukannya, terima kasih banyak Google!



Ia bukan sahaja yang menakjubkan paparan berwarna, selamat datang ke bilik rangkaian kampus di mana rangkaian gentian optik biasanya bekerja pada kelajuan yang 200,000 kali lebih cepat daripada sambungan internet anda di rumah. Mereka mempunyai kabel kuning adalah untuk kabel gentian yang berjalan di seluruh dan membuat Google mencapai apa yang orang lain tidak boleh.


Adakah anda tahu bahawa Pusat Data Council Bluffs mempunyai lebih 115,000 persegi. Kaki. Ruang yang ada? Google pasti membuat penggunaan yang besar ruang ini untuk membantu kami mencari dan melihat kecekapan mereka.



Bukan sahaja penduduk bangunan yang rumit, anda sedang melihat  keluli yang menyokong keseluruhan struktur sementara juga bertindak seperti tulang belakang ketika datang untuk mengedarkan kuasa










No comments