Berhati-hatilah jika anda menerima pangilan tel dari seorang lelaki india yang mengaku bekerja di pusat windows texes USA beliau adalah hacker

Telefon berdering awal pagi ini, panggilan dilaporkan dari windows servis centre dallas texes. Seorang lelaki memanggil dirinya jason veysey (mungkin nama palsu) dengan apa yang berbunyi seperti loghat India atau Pakistan barat didakwa bekerja untuk Windows Pusat Perkhidmatan di USA. Setelah saya menerima panggilan ini sebelum itu fikiran pertama saya adalah untuk hanya menutup telefon oleh kerana


saya telah bangun dari tido saya mula bertanya soalan-soalan bermula dengan darimana mereka memanggil  - ia kelihatan seperti "mengatakan Testis" - saya katakan kamu maksudkan "Dallas Texas"? Beliau telah memanggil untuk memberitahu saya bahawa komputer Windows saya "ada dua ID nama". Saya tahu apa yang akan berlaku  jadi saya meminta nombor telefon beliau dan alamat beliau  dalam kes ini beliau memberi no tel (813474689607). Pada masa ini, saya mendengar telefon  seseorang yang lebih baik Bahasa Inggeris cuba menerangkan tentang bagaimana sistem Windows saya dilaporkan menyerang internet dan jika saya membolehkan mereka untuk menyambung ke PC saya dan mereka akan dari jauh boleh menyelesaikan masalah saya

Mereka mahu saya untuk memasang program yang dikenali sebagai AMMYY (yang sebenarnya adalah perisian kawalan jauh percuma untuk Windows). Saya bertanya mengapa Microsoft mahu saya untuk memuatkan program bukan Microsoft? Saya kemudian meminta IP menangani mesin saya kononnya saya menggunakannya, beliau tidak mempunyai sekarang pemanggil jelas semakin mencurigakan. Saya sedar bahawa pangilan ini palsu

Akhirnya apabila saya membohongi saya mengatakan saya menggunakan Mac,dan dia mula melemparkan banyak alasan, selepas saya mencadangkan beliau mencari profesion lain atau sumber pendapatan dan saya menutup telefon. Selepas lebih sedikit penyelidikan perangkap Windows Pusat Perkhidmatan banyak penduduk ditipu seperti yang popular dilaporkan  di Youtube (anda akan melihat berpuluh-puluh rakaman yang serupa).

Bilangan Dallas 813474689607 adalah menghairankan disenaraikan di  Dallas saya mengesyaki ia mungkin memakai tel dan alamat semua penduduk disana. Walaupun ia seolah-olah mempunyai alamat pos sebenar. 

Microsoft telah menyatakan dengan jelas mereka tidak melibatkan diri dalam memanggil pelanggan dengan jenis "perkhidmatan" mereka walaupun mempunyai notis masyarakat mengenai AMMYY:

Bagi nombor telefon - jika anda melihat nombor-nombor 813474689607  berhati-hati la mereka telah Mencari infomasi di Google atau Bing mendedahkan banyak informasi tentang diri anda


Sekarang pada pemikiran saya, saya telah mendapat banyak informasi dari tempat-tempat seperti internet dan youtube.tentang masaalah yang sama Mungkin mereka ini ingin saya merujuk kepada mereka yang berniat jahat untuk mengodam computer saya 

No comments